Tegnap késő este azzal a hírrel ébresztett fel horgászom, hogy szép kis halat sikerült hazahoznia, és nekiáll pucolni... Szerény megfogalmazás segítségkérésre - vagy inkább feladat-áthárításra. Főszabály nálunk, hogy csak edénykész jószágok léphetik át család-jóllakatási célzattal a küszöböt - legyen az pikkelyes, tollas, szőrös-bőrös... A darabolás viszont már az én reszortom.

Hát, nem repestem az éjféli külön feladatért, de felfogható ez büntetésnek is, amiért még mindig nem vettem nagy, zárható tetejű, hal-alakú dobozt, amiben hűtőzhetek. Régebben szimpla műanyag zacsit használtam e célra, de egyszer a felső polcról megindult a leve, reggelre a hűtő alatt is takaríthattam. Ekkor fogadtam meg, hogy készen, lábosban, vagy fagyasztóban pihiznek a felhasználásra váró - immár - alapanyagok.

Szóval, a három-négy kiló közötti potyka sorsa már éjjel eldőlt: részben leves, részben "pörköltes" lesz belőle. Ma aztán utóbbi el is készült ebédre: a lefilézett halhúst felkockáztam (közben igen-igen szidtam magam, mert a szálkák számát legalábbis ötszörösére sikerült növelnem a folyamatos mérgelődés miatti figyelmetlenséggel), legalább 10 közepes / nagy fej vöröshagymát lepucoltam (pontosabban másfél éves lyánykám! Igen élvezi, hogy leszedheti a hagymák héját!), apróra felkockáztam. A maradék (kb. 15 deka) füstölt szalonnát is mütyürizáltam, majd láboskába vele, és alágyújtottam.

A hagymát és a szalonnát összepirítottam, bele a pontykockákat, nem kell neki sok idő, hamar összerottyan. Megszórtam pirospaprikával, gyári halfűszer-keverékkel. Só nálam nem kell bele, a szalonnánk ugyanis önmagában is felér egy sóbányával (disznóvágásban kezdőknek egy tanács: só helyett pácfűszert vegyél, drágább, de finomabb, egyszerűbb)... Menet közben készítettem tarhonyát.

Mivel a szálkamentesítést ugyancsak eltoltam az éjjel, kénytelen-kelletlen átbogarásztam az ételt összekeverés előtt: nem egy lélekemelő feladat, de sorstárs anyukák biztosan megértik.

A tarhonyával kevert hagymás-szalonnás pontypörkölthöz tejfölt is kínálhatsz. Garantáltan nincs erős halíze, a formája pedig köszönőviszonyban sincs az uszonyosokkal. Az íze viszont ISTENI!

Próbáld ki te is, jó étvágyat hozzá:

Ancsa, a horgászfeleség

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszfeleseg.blog.hu/api/trackback/id/tr702751725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2011.03.19. 10:56:21

Bár én megszállott bajai párti vagyok, ez is finomnak tűnik! lehet kipróbáljuk.
A 10 közepes fek hagyma mennyi halra is ment?

Horgászfeleség 2011.03.19. 20:46:05

@hzizi: jó kérdés. A hal 3-3,5 kilós volt, de én csak a (jól eltolt) filéket használtam fel. Saccra azt mondom, hogy kb 1 kg volt, amit felkockáztam.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2011.03.21. 08:29:59

@Horgászfeleség: akkor most már tényleg bajban vagyok: egy kiló pontyfiléhez 10 közepes/nagy fej hagyma? Az több mnint egy kiló, nem?

Horgászfeleség 2011.03.22. 21:27:30

@hzizi: így van... a halíz elrejtését
nagyfokú "hígítással" oldottam meg. A hagyma pirításánál vigyázz, hogy igen apróra szeld és ne égjen meg kicsit sem. Így finom, édeskés ízt ad az ételnek :-)
süti beállítások módosítása