Sziasztok!

 

Sokszor került szóba mostanában a magyar nyelv védelme. Én már annyival is elégedett lennék, ha a új szabályok helyett a régiek betartását, (nem a bötü, hanem a cél szerinti betartását!) kicsit erőltetnék odafenn. Sokan és sokszor említették már, hogy vitriolos kedvem tud lenni, ha valami nem tetszik... Ez az eset azonban már nyilvánosságot érdemel:

Kaptam ajándékba egy "Hordozható takarítási géprendszert". Jelenleg a seprű+felmosás a leggyakoribb. Gondoltam, legalább ezen a téren is modernizálom magam (kit érdekelnek ma már a söprűn robogó boszik?! - elavultam, tudomásul vettem...).

Tehát: nagy doboz, rajta tán még annál is nagyobb felirat: 498 €! (Tényleg lemaradtam, a kenyeret-tejet reggel még forintért adták?!). Utána rövid fejszámolás,  egy ajró (ahogy a mamám mondja) kábé 260-280 forint között lengedez, akkor 500 ajrót durván 5*200=1000, 500*200=100 000 meg még 7(ha fentiek átlagát számolom)*200=1400, akkor 70*200=14000; azaz 114 000 forintért vágnak hozzám.

Tehát született egy ennyi forintnyi takarítószerkezetem. Hűha... annyira nem nagy ez a doboz! Kinyitom, tele kütyüvel, a legtetején a használati útmutató. Rám fér, hogy átböngésszem, kiokosodjak a masinából, mielőtt kipakolom, vagy valamelyik gyerkőc rátalál.

Hát, "a gőzi tartály esete" leírása, bűnrészesek, ravaszlőfegyverek, padlói ecset, cinkostársak között, megtűzve mérési köpöllyel, s mindez cipeltáskában... Elcsüggesztettek. Jól ismerem - gondoltam én! - anyanyelvem, s szerepelnek is benne többé-kevésbé e szavak, jelentésük még sem töltött el a megértés örömével!

Ellenben rettenetes-jól szórakoztam a 12 oldalas tanulmány (lehet, hogy gugli-fordítás lektor nélkül!?) elsajátítása közben, de a géprendszerem megismerésében nem segített.

Felmerül a kérdés, hogy mikor ezt a tájékoztatót (jó minőségű, fényes papír, igényesen tűzött füzetkében) csatolták a forgalmazók a dokumentációhoz, eszükbe jutott-e a célja a magyar nyelvű használati útmutatót kötelezően előíró jogszabálynak?

És melyik hivatalt piszkálhatom, hogy ez a cél nem teljesült?

Végtelen nevetés miatt kitörő has-izomlázra számíthatsz az olvasásakor,

Ancsa, a horgászfeleség

 

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszfeleseg.blog.hu/api/trackback/id/tr962722190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása